آماده باش ۴۹ هزار خادم در حرم مطهر رضوی جزئیات خدمت‌رسانی جهادگران بسیج سازندگی خراسان رضوی در دهه پایانی ماه صفر (۱۰ شهریور ۱۴۰۳) گزارشی از موکب‌های خدمت‌گزار مبادی ورودی مشهد | جایی برای خدمت و معنویت در مسیر زائران پیاده + ویدئو راه اندازی ۱۲ جایگاه عرضه ارزاق و ۶ نانوایی سیار اطراف حرم مطهر رضوی+ آدرس تولیت آستان قدس رضوی: خدمت به زائران راه تقرب به حضرت رضا(ع) است برگزاری نمایشگاه کتاب با تخفیف ۵۰ درصدی در حرم مطهر رضوی ویژه دهه آخر صفر توزیع ۵ میلیون غذای گرم بین زائران پیاده رضوی (۱۰ شهریور ۱۴۰۳)+ویدئو اکران ۳۰ هزار مترمربع تبلیغات محیطی به مناسبت دهه آخر صفر در مشهد خدمت‌رسانی بیش از ۴۰۰ مسجد مشهد به زائران دهه آخر صفر ۱۴۰۳ آخرین آمار از حضور زائران پیاده در مشهد (۱۰ شهریور ۱۴۰۳) | حضور بیش‌از ۱۴ هزار زائر پیاده سازمان‌دهی زائران دهه پایانی صفر نیازمند عزم همگانی است میزبانی حرم مطهر رضوی از زائران آسیای مرکزی در دهه آخر صفر ۱۴۰۳ طرحی از عشق و خون و آزادی | درباره شهید محمد طرحچی، بنیان گذار مشهدی ستاد مهندسی جنگ پایه‌گذار زیارت پیاده سیری در سیره امام حسن مجتبی (ع)؛ امام صبور و مدبر پیامبر (ص) چگونه حکومت اسلامی را بنیان نهادند؟ توزیع حدود ۱۵۰ تن اقلام اساسی میان موکب‌های دهه آخر صفر ۱۴۰۳ مراسم اختتامیه دومین سوگواره «نوای ارادت» در مشهد برگزار شد+ویدئو دولت اسلامی، دولت مقتدر در برابر دشمنان و بدخواهان است
سرخط خبرها

گزارشی از موکب‌های خدمت‌گزار مبادی ورودی مشهد | جایی برای خدمت و معنویت در مسیر زائران پیاده + ویدئو

  • کد خبر: ۲۴۸۴۲۵
  • ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۶
گزارشی از موکب‌های خدمت‌گزار مبادی ورودی مشهد | جایی برای خدمت و معنویت در مسیر زائران پیاده + ویدئو
موکب‌های مسیر‌های منتهی به مشهد نه تنها محلی برای تأمین نیاز‌های جسمی زائران هستند، بلکه فضایی برای تجلی محبت و ارادت به اهل بیت (ع) نیز محسوب می‌شوند.

به گزارش شهرآرانیوز، در روز‌های پرشور و معنوی دهه پایانی صفر، مسیر‌های منتهی به مشهد الرضا، مملو از زائرانی است که با پای پیاده به سمت حرم رضوی مشرف می‌شوند. در این میان، موکب‌ها به عنوان نقاط عطفی از محبت و خدمت‌رسانی، در انتظار زائرانی نشسته‌اند که کیلومتر‌ها مسیر منتهی به مشهد را با پای پیاده طی کرده‌اند.

حال و هوای این موکب‌ها، فضایی از عشق و ارادت را به تصویر می‌کشد. از دور، بوی خوش غذا‌های خانگی به مشام می‌رسد. خدمتگزاران با لباس‌های ساده و چهره‌های خندان، در کنار میز‌های پر از غذا و نوشیدنی، به استقبال زائران می‌آیند. آنها با دستانی پر از محبت و نیت خیر، نه تنها به تغدیه مادی زائران، بلکه به تغذیه روح زائران نیز می‌پردازند. هر کدام از آنها داستانی دارند؛ داستان عشق به امام رضا (ع) و ارادت به زائرانی که با پای پیاده از دورترین نقاط آمده‌اند.

در گوشه‌ای از موکب، پیرمردی اهوازی که خود را خادم امام رئوف می‌داند با چشمان اشک‌آلود، با دقت در حال توزیع چای و نبات است. او می‌گوید: «این خدمت را برای رضای خدا انجام می‌دهم. هر بار که زائران را می‌بینم، یاد جوانی خودم می‌افتم که با عشق به زیارت می‌رفتم.» این احساسات در چهره همه خدمتگزاران مشهود است؛ آنها نه تنها چای و خوراکی میان زائران توزیع می‌کنند، بلکه لبخند و محبت خود را نیز نثار زائران می‌کنند.

زائران نیز با کمال میل و احترام، از این خدمات بهره‌مند می‌شوند. در حالی که برخی از آنها در حال استراحت هستند، دیگران در حال گفتگو با خدمتگزاران هستند و داستان سفر خود را با آنها به اشتراک می‌گذارند. این تبادل احساسات، فضایی گرم و صمیمی را ایجاد کرده که در آن هر دو طرف به نوعی از همدیگر انرژی می‌گیرند.

موکب‌های مشهدی نه تنها محلی برای تأمین نیاز‌های جسمی زائران هستند، بلکه فضایی برای تجلی محبت و ارادت به اهل بیت (ع) نیز محسوب می‌شوند. هر قدمی که زائران برمی‌دارند، یادآور عشق و فداکاری خدمتگزارانی است که با تمام وجود در خدمت به آنها هستند. اینجا در مشهد، خدمت به زائران پیاده، نه تنها یک وظیفه، بلکه یک عبادت است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->